Vi behöver veta om cykelregler och historia.

Cykling är en cykelbaserad sport där målet är att resa en specifik bana på kortast möjliga tid, och därmed vara den snabbaste att klara den för att vinna loppet.

Cykling håller på att bli en populär fritidsaktivitet och ett transportmedel till jobbet, skolan och andra destinationer, tack vare framsteg inom cykelbranschen och dess utbredda popularitet.

Cykelns historia

Cykling har en lång historia som går tillbaka till slutet av 1800-talet, ungefär från 1890. Detta beror på att cyklar vid denna period börjar utvecklas snabbare i en strävan att perfekta detta sätt att röra sig.

Cyklarna var lättare och billigare på grund av dessa framsteg, vilket gjorde att de kunde färdas i högre hastigheter.

Sporten har sitt ursprung i England, men de viktigaste händelserna dök upp i Frankrike, som anpassade sig till denna modalitet extremt bra. Idrottarna använde den kuperade miljön för att testa sig fram.

Cykelstilar

Med tiden har fler och fler varianter av denna sport dykt upp, som förändrat cyklarnas egenskaper för att göra dem bättre lämpade för en specifik aktivitet.

Följande är de primära typerna av cykling:

Cykla på vägen

Detta är den äldsta, och det var här som cyklingen först blev populär. I det här inlägget kommer vi att gå igenom egenskaperna för denna kategori mer i detalj.

Testerna genomförs på väg med lätta och aerodynamiska cyklar för att klara längre sträckor i högre hastigheter. När det kommer till cykling kopplar de flesta denna typ, som har enorm popularitet, till en av sina årliga höjdpunkter, Tour de France, som anses vara den viktigaste händelsen på World Circuit.

Cykel, berg

Detta är nyare, och många små variationer förändrar terrängen för din kurscykels egenskaper och behöver olika tillvägagångssätt och talanger.

Denna version har inte bara egenskapen att inte vara ett exklusivt vägbevis, eftersom den ofta används i alla typer av terräng, inklusive tallar och till och med gator med trappsteg och trottoarer, utan den har också samma egenskap i de allra flesta typerna som ska tillverkas eller upp eller ner.

Cykla på en bana

Detta är den minst kända av de tre. Det äger rum i en rund bana, vanligtvis inne i en paviljong, och har många variationer, men det grundläggande målet är att avsluta testet på snabbast möjliga tid.

Cykeltävlingar

Inom landsvägscykling kan testerna skilja sig markant från varandra, även inom samma tävling om det omfattar flera etapper. Låt oss ta en titt på vilka bevis det finns.

Dagens bevis: Detta är helt enkelt ett steg, och du kan ge allt du har för att komma dit så snabbt som möjligt och därför vinna loppet. De är vanligtvis inte lika betydelsefulla, och många av dem tjänar en ren rekreationsfunktion eller fungerar som ett minnesmärke över en avliden ryttare.

Bevis i etapper: Dessa är de mest populära, med bevisen uppdelade i flera platser (eller lopp) för att avsluta på kortast möjliga tid genom att lägga till tiderna för varje steg. Lagarbete (även om cykling är en ensam sport) och att veta hur man korrekt analyserar i vilka skeden man ska satsa mer eller mindre är särskilt viktigt i dessa typer av lopp.

Mot klockan: I dessa evenemang, istället för att ge sig av på en gång och se vem som kommer dit först, går cyklisterna var för sig och vill komma i mål så snabbt som möjligt. Vissa cyklister är specialiserade på denna form av tävling.

Dessa lopp kan bara vara en dag eller en etapp i ett lopp, och de är vanligtvis betydligt kortare än ett vanligt lopp, från 20 till 60 kilometer.

Maraton: Många vanliga cyklister genomför inte maraton och de allra flesta som gör det är cyklister som bara cyklar långa sträckor.

Specialiseringar och team

Även om cykling är en individuell sport är inte allas primära mål att vinna. Det kan verka förbryllande, men för det mesta springer hela laget för att hjälpa sin lagledare att vinna evenemanget, och hjälper till på olika sätt, varav det vanligaste är att hantera motståndares attacker och skydda sin ledare från vinden din energi.

Detta beror också på att cyklister har en mängd olika färdigheter och expertis. Låt oss ta en titt på några av dem:

Sprinter: En sprinter är en cyklist som har en hög explosiv kraft och kan uppnå höga hastigheter på korta avstånd. Normalt försöker laget se till att han vinner steget om förutsättningarna är gynnsamma. Eftersom det mesta av bevisen är i etapper och det som räknas är summan av tiden på alla platser, är det inte alltid (och ofta inte) teamledaren.

Klättrare: Klättrare är vanligtvis lätta cyklister med goda atletiska förmågor och hög motståndsnivå. Att klättra i berg är hans expertis, och han fungerar ofta som en sköld för sin bergsledare eller försöker till och med vinna etappen om den hamnar på berget.

Moturs: Som tidigare sagt innehåller denna grupp specialister. En av de svåraste aspekterna är att bestämma hur man ska hålla en jämn och konkurrenskraftig hastighet när ingen annan kan reglera och uppnå bra hastigheter över en lång sträcka.

Komplett: Redan är dessa i allmänhet lagledarna. De är cyklister som inte har något speciellt med sig men som håller en hög nivå och klarar alla loppets uppgifter med lätthet och har utmärkta fysiska och tekniska förmågor.

Cykelföreskrifter

Dessa riktlinjer och försiktighetsåtgärder gäller för racerförare såväl som vissa fritidscyklister.

Cyklister har anvisat områden att tanka under ett lopp, men de kan också göra det i farten genom att gå över till lagets supportbil. Vanligtvis kommer en motorcyklist att gå och leverera den till resten av sina följeslagare. Det går inte längre att tanka efter en viss punkt i etappen.

När det är dags för spurten vid loppets målgång kan cyklisten inte göra en abrupt riktningsändring för att täcka motståndarens rutt med honom i närheten, annars kommer han att diskvalificeras eftersom det äventyrar motståndarens kroppsliga integritet. De tävlar trots allt i så höga hastigheter.

Det är viktigt att vara medveten om rutten hela tiden, och att förstå vägen rekommenderas för att undvika potentiellt farliga fall och undvika att orsaka kedjefall.

Bär alltid skyddsutrustning, oavsett om du tävlar eller bara cyklar för skojs skull.